logo spisiacik 1 extend-logo logo spisiacik na facebooku spisiacik na youtube
InfoMail
Ak máte záujem o posielanie správ o činnosti a aktivitách združenia, zadajte do políčka svoju e-mailovú adresu a stlačte Enter
E-mailová adresa:

Partneri projektu:

Najnovšie články

dia život

Otázky ku: Svetový deň diabetu!

Autor: Peter , pridané: 19.10.2018 o 15.02, kategória: O diabete
Počet komentárov: 8

14.11. je Svetový deň diabetu!  Tak ako každý rok, aj pri tejto príležitosti všetky médiá prinesú články, ktoré obsahujú rôznu úroveň informácií a verne odrážajú stav našej spoločnosti a nášho zdravotníctva. Dozvieme sa mnoho poučných, optimistických, ale aj smutných informácií.   Diabetu je viacero druhov, no vyjadriť by som sa chcel k tomu prvému: Diabetes mellitus 1.typu (DM1) Pol milióna detí na...

Lucka: Neprestávame edukovať! +Foto

Autor: Peter , pridané: 18.09.2018 o 11.31, kategória: Blog
Počet komentárov: 2

„Učíme sa celý život.“ Túto vetu hovoríme veľmi často pretože náš život nie je naplánovaný algoritmus, kedy presne vieme, čo nás v živote čaká, ale práve naopak, je to nekonečný rad samých prekvapení, dobrých aj menej príjemných. My zo Spišiačika, taktiež nezaostávame v učení sa. Naše super akcie, čistenie zoologickej záhrady, dialeto, či upratovanie Slovenského raja,...

Najlepší sa spájajú!

Autor: Peter , pridané: 23.08.2018 o 23.04, kategória: Akcie pre diabetikov
Počet komentárov: 0

O malom združení na východe Slovenska a jeho aktivitách pre diabetikov už napísali mnohí. Spišiačik. Presne pod týmto názvom nás všetci poznajú. A pozná nás aj DiaStyl. Spišiačik sa stal pre tento časopis zdrojom inšpirácie na zaujímavé články a reporty. Jednoducho spolupráca. A to tá najlepšia! Spišiačik alebo teda Združenie rodičov a priateľov diabetických detí zo Spišskej Novej Vsi vznikol v roku 2002....

Spišiačik v Beliankach.

Autor: Peter , pridané: 23.08.2018 o 19.05, kategória: Akcie pre diabetikov
Počet komentárov: 1

Je nedeľa ráno, doraňajkovali sme a už sa chystáme na výlet do Belianskej jaskyne.            Na autách sme sa doviezli na parkovisko v Tatranskej Kotline, odkiaľ sme museli vyšľapať strmým náučným chodníkom, ktorý viedol ku vchodu jaskyne.. Pri príchode k jaskyni nás hneď zaregistroval personál vďaka našim tričkám s nápisom "Spišiačik". Pred vstupom sa každý posilnil...

ÍSŤ ČI NEÍSŤ? +FOTO

Autor: Peter , pridané: 23.08.2018 o 17.23, kategória: Akcie pre diabetikov
Počet komentárov: 3

Ísť či neísť? To bola otázka viacerých členov Združenia v pondelok 20. augusta v Bachledovej doline. A ako to dopadlo? Prečítajte si   V pondelok ráno sa Spišiačikovia  v rámci Dia leta 2018 zobudili do krásneho dňa. Plán bol jasný. Bachledová dolina, prechádzka Chodníkom korunami stromov a obed v dych vyrážajúcich priestoroch reštaurácie Medvedí brloh. Vďaka rodine Uličnej sme mali zabezpečený...

Dia leto na Spiši 2018 bolo na Ždiari! +FOTO

Autor: Peter , pridané: 23.08.2018 o 17.06, kategória: Akcie pre diabetikov
Počet komentárov: 0

Dia leto na Spiši má už svoju tradíciu. Je to v podstate letné stretnutie detských diabetikov zo Spiša, ich rodičov a kamarátov. Tento rok sa konalo už 13-ty krát! Prvé bolo na Čingove, potom desať ročníkov na Podlesku, vlani v Poráčskej doline a tento rok sme vycestovali spoznať Ždiar a jeho okolie. Bolo nás 41 a zloženie pestré. Mali sme zástupcov z Trebišova,...
dia život

Najľahšia dia čalamáda z uhoriek.

Autor: Peter , pridané: 23.08.2018 o 15.41, kategória: O stravovaní diabetikov
Počet komentárov: 2

V rámci prípravy na Dia leto na Spiši 2018 som pripravil aj čalamádu z uhoriek a keďže chutila, tak som sľúbil, že recept zverejním aj pre širokú dia verejnosť. Na prípravu čalamády potrebujeme: ·         2-3 kg natenko nastrúhaných uhoriek (použil som vyrastené,  neošúpané nakladačky) ·         4 ks väčších cibúľ pokrájaných na menšie kúsky ·         4 ks paprík pokrájaných na malé pásiky (...

Aktivita Živé chodníky 2018 ukončená! +FOTO

Autor: Peter , pridané: 01.08.2018 o 12.03, kategória: Akcie pre diabetikov
Počet komentárov: 2

Celý projekt Živé chodníky 2018 tak, ako sme si Spišiačikovia naplánovali, sme aj zrealizovali! V Slovenskom raji pribudlo 6 nových lavičiek a takmer 25 km chodníkov bolo prečistených a bolo na nich obnovené značenie!          Odborným garantom projektu bol Ing. Vladimír Mucha. Ten je zamestnancom Národného parku Slovenský raj, strážcom NP SR a kvalifikovaným značkárom KST .   Materiál a logistickú podporu sme...

Edukácia Dia Leto na Spiši 2018: Glykovaný hemoglobín

Autor: Peter , pridané: 21.06.2018 o 11.32, kategória: O diabete
Počet komentárov: 0

Edukácia Dia Leto na Spiši 2018: Glykovaný hemoglobín   (zdroj Herceg Peter, Dia šlabikár2)   Najdôležitejším ukazovateľom kompenzácie diabetu je glykovaný hemoglobín (HbA1c). Jeho zavedenie do praxi umožňuje dlhodobo sledovať vyrovnanosť alebo nevyrovnanosť diabetu. Na rozdiel od jednorázového merania glykémie, alebo i glykemického profilu poskytuje priebežne prehľad o všetkých glykémiách, ktoré si diabetik nameral za posledných 6-8- týždňov. Glykovaný hemoglobín vzniká tak, že...

Edukácia Dia Leto na Spiši 2018: Hypoglykémia

Autor: Peter , pridané: 21.06.2018 o 11.26, kategória: O diabete
Počet komentárov: 0

Edukácia Dia Leto na Spiši 2018: Hypoglykémia   (zdroj Herceg Peter, Dia šlabikár2)   Hypoglykémia – nízka hladina krvného cukru  Hypoglykémia predstavuje pokles glykémie pod dolnú hranicu normálnej hodnoty, t.j.pod 3,3 mmol/l. Z praktických dôvodov väčšina diabetológov hovorí o hypoglykémii u diabetika pri poklese glykémie pod 4mmol/l.  Donedávna sa tvrdilo, že nevzniká u zdravého človeka, ktorý nemá diabetes, nakoľko keď v...